Individu�lne pr�spevky m��u by � ohodnoten� �k�lou zalo�enou na te�ri�ch samostatn�ho a prepojen�ho ch�pania. T�to te�ria v�m pom��e pozrie� sa na �udsk� interakcie nov�m sp�sobom. Popisuje dva nez�visl� sp�soby, ako m��eme hodnoti� a u�i� sa o veciach ktor� vid�me alebo po�ujeme. Aj ke� ka�d� z n�s m��e pou�i� tieto dve met�dy v r�znom �ase v r�znom pomere, m��e by� u�ito�n�, ak si predstav�me dvoch �ud� ako pr�klad. Jeden z nich m� preva�ne samostatn� ch�panie (Jim) a druhy preva�ne prepojen� ch�panie (Mary). V�imli ste si, �e v t�chto pr�kladoch je v pr�pade samostatn�ho ch�pania pou�it� mu�sk� vzor a pre pr�pad prepojen�ho ch�pania �ensk� vzor? Niektor� �t�die skuto�ne poukazuj� na tak�to tendenciu, ale jednotlivci sa m��u nach�dza� hocikde v spektre medzi t�mito dvoma krajn�mi pr�padmi. Pre spolupraj�cu a efekt�vnu skupinu u�iacich sa by bolo ide�lne ak by ka�d� �len bol schopn� pou�i� obidva pr�stupy ch�pania. V konkr�tnej situ�cii ako je on-line f�rum, v ka�dom pr�spevku jednotlivca m��eme n�js� niektor� z t�chto charakterist�k, resp. niekedy aj obidve. Niekto, kto je vo v�eobecnosti v�razn�ho prepojen�ho ch�pania, m��e posla� pr�spevok pripom�naj�ci silne samostatn� vn�manie a naopak. Cie�om hodnotenia ka�d�ho pr�spevku pou�it�m tejto stupnice je:
a) pom�c� v�m rozm���a� o t�chto ot�zkach pri ��tan� ostatn�ch pr�spevkoch b) Ka�d�mu autorovi poskytn�� sp�tn� v�zbu o tom ak boli viden� ostatn�mi
V �iadnom pr�pade v�sledky hodnotenia nie s� pou�it� proti �tudentom. Sl��ia len ku napom��eniu komunik�cie a u�enia.
V pr�pade, �e by ste sa chceli dozvedie� viac, tu s� niektor� �l�nky autori, ktor� rozpracovali tieto t�my: